Критерії та індикатори оцінювання освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти у Хмельницькому закладі дошкільної освіти №5 «Соловейко»

за напрямом оцінювання «Освітнє середовище закладу дошкільної освіти» у 2023/2024 н. р.

Вимога/правило організації освітніх і управлінських процесів закладу освіти та внутрішньої системи забезпечення якості освіти

Критерії

оцінювання

Індикатори оцінювання

Методи збору інформації

Рівні

В

Д

В/П

Н

2

3

4

5

6

7

8

9

1.1. Створення належних, безпечних, доступних умов розвитку, виховання, навчання дітей та праці

1.1.1. Територія, будівлі та приміщення закладу дошкільної освіти мають належні умови, є безпечними та доступними

1.1.1.1. Улаштування території та приміщень закладу дошкільної освіти, споруди і обладнання є безпечними

1.1.1.1

Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+



1.1.1.2. Забезпечується архітектурна доступність території та приміщень будівлі

1.1.1.2.

Спостереження (освітнє середовище).

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.1.1.3. Забезпечується належний повітряно-тепловий режим, освітлення, водопостачання, водовідведення, опалення, прибирання території та приміщень, дотримуються санітарно-гігієнічні вимоги

1.1.1.3

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.1.1.4. Облаштовано та використовується ресурсна кімната/осередок для проведення відповідних занять зі здобувачами дошкільної освіти з особливими освітніми потребами

1.1.1.4. Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

+

1.1.2. Заклад дошкільної освіти має приміщення з необхідним обладнанням для забезпечення освітнього процесу та життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти відповідно до типу та профілю закладу

1.1.2.1. Обладнання основних приміщень відповідає зросту та віку дітей, санітарно-гігієнічним вимогам

1.1.2.1. Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.1.2.2. Приміщення для роботи із здобувачами дошкільної освіти забезпечено необхідним обладнанням у відповідності до типу та профілю закладу

1.1.2.2.

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних)

+



+

1.1.3. Працівники закладу дошкільної освіти обізнані з вимогами охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правилами поведінки в умовах надзвичайних ситуацій і дотримуються їх

1.1.3.1. Проводяться навчання/інструктажі з охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.1.

Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+




1.1.3.2. Працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог щодо охорони праці, безпеки життєдіяльності, пожежної безпеки, правил поведінки в умовах надзвичайних ситуацій

1.1.3.2. Вивчення документації Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

+

1.1.4. У закладі дошкільної освіти створено умови для якісного харчування здобувачів дошкільної освіти

1.1.4.1. Організовано безпечне харчування

1.1.4.1. Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.1.4.2. Забезпечено різноманітне, збалансоване харчування, виконуються норми харчування

1.1.4.2. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.1.4.3. Харчування здобувачів дошкільної освіти здійснюється з дотриманням санітарно-гігієнічних вимог

1.1.4.3.

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.1.4.4. Створено умови для формування культурно-гігієнічних навичок у здобувачів дошкільної освіти

1.1.4.4. Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище) Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників)

+


1.1.5. У закладі дошкільної освіти створено умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я здобувачів дошкільної освіти

1.1.5.1. Забезпечується медичне обслуговування дітей, у разі потреби надається невідкладна домедична допомога

1.1.5.1. Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.1.5.2. Проводиться фізкультурно-оздоровча робота у різних формах та здоров’язбережувальні заходи

1.1.5.2. Вивчення документації

Спостереження (організація життєдіяльності здобувачів дошкільної освіти)

Опитування (інтерв’ю з вихователем –методистом)

+

1.1.5.3. Вживаються заходи щодо дотримання протиепідемічного режиму

1.1.5.3. Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.1.5.4. Проводиться санітарно-просвітницька робота з усіма учасниками освітнього процесу з питань здорового способу життя

1.1.5.4. Вивчення документації

Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.1.5.5. Наявне фізкультурно-спортивне обладнання та інвентар для розвитку основних рухів та фізичних якостей здобувачів дошкільної освіти

1.1.5.5. Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.1.5.6. Здійснюється медико-педагогічний контроль за організацією фізичного виховання

1.1.5.6. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)

+

1.2. Створення освітнього середовища, вільного від будь-яких форм насильства та дискримінації

1.2.1. Заклад дошкільної освіти планує та реалізує діяльність щодо запобігання будь-яким проявам дискримінації, булінгу

1.2.1.1. Керівник та працівники закладу дошкільної освіти дотримуються вимог нормативно-правових документів щодо виявлення ознак булінгу, іншого насильства та запобігання йому

1.2.1.1. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з керівником, із практичним психологом/соціальним педагогом)

+

1.2.1.2. Розроблено та виконується план заходів із запобігання проявам дискримінації та булінгу, інших форм насильства, вчасно реагують на звернення щодо таких проявів, у разі потреби надається психолого-соціальна підтримка

1.2.1.2. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, із практичним психологом/соціальним педагогом, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.2.1.3. Працівники та батьки вважають освітнє середовище безпечним і психологічно комфортним

1.2.1.3. Опитування (інтерв’ю із практичним психологом/соціальним педагогом, анкетування батьків, педагогічних працівників)

+

1.3. Формування інклюзивного, безпечного, розвивального, мотивуючого освітнього простору

1.3.1. У закладі дошкільної освіти створено умови для організації освітнього процесу, інтеграції та соціальної адаптації здобувачів дошкільної освіти із особливими освітніми потребами

1.3.1.1. Забезпечується проведення (надання) додаткових психолого-педагогічних і корекційно-розвиткових занять (послуг) здобувачам дошкільної освіти з особливими освітніми потребами, що визначені індивідуальною програмою розвитку (у разі потреби)

1.3.1.1. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю вихователем методистом, із практичним психологом/соціальним педагогом)

Спостереження

(за організацією життєдіяльності дітей)

+

1.3.1.2. Організовано освітній процес для дітей із особливими освітніми потребами (створено команду психолого-педагогічного супроводу, розроблено індивідуальні програми розвитку), відстежується результативність діяльності команди психолого-педагогічного супроводу тощо (за потребою)

1.3.1.2.

Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, із практичним психологом/соціальним педагогом)

+

1.3.2. Заклад дошкільної освіти взаємодіє із батьками здобувачів дошкільної освіти із особл. освітніми потребами, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру, залучає їх до необхідної підтримки дітей під час здобуття дошкільної освіти (у разі наявності здобувачів освіти з особливими освітніми потребами)

1.3.2.1. Індивідуальні програми розвитку розробляються за участі батьків та створюються умови для залучення асистента дитини в освітній процес (за потребою)

1.3.2.1. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)

+

1.3.2.2. Є асистент вихователя який у співпраці з педагогами організовує освітній процес

1.3.2.2. Вивчення документації

Спостереження (за організацією життєдіяльності дітей)

+

1.3.2.3. Забезпечується співпраця з інклюзивно-ресурсним центром, навчально-реабілітаційним центром чи іншими закладами (за потреби) щодо супроводу та підтримки здобувачів дошкільної освіти з особливими освітніми потребами

1.3.2.3. Вивчення документації

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом, інтерв’ю із практичним психологом/соціальним педагогом)

+

1.3.3. Освітнє середовище закладу дошкільної освіти спрямоване на реалізацію завдань державного стандарту

1.3.3.1. Предметно-просторове розвивальне середовище, створене в основних приміщеннях закладу дошкільної освіти, відповідає віковим особливостям здобувачів дошкільної освіти та сприяє формуванню у них ключових компетентностей

1.3.3.1. Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з керівником)

+

1.3.3.2. Добір іграшок, посібників та обладнання для формування й облаштування предметно-просторового розвивального середовища у закладі дошкільної освіти відповідає встановленим вимогам

1.3.3.2. Спостереження (освітнє середовище)

Опитування (інтерв’ю з вихователем методистом)

+

Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування