Сторінка вихователя-методиста

Методична робота в закладі дошкільної освіти

Методична робота - це систематична колективна й індивідуальна діяльність педагогічних кадрів, спрямована на підвищення їх науково-теоретичного, загальнокультурного рівня, психолого-педагогічної підготовки й професійної майстерності.

Методична робота в ЗДО - це цілісна, заснована на досягненнях науки й педагогічного досвіду, на конкретному аналізі навчально-виховного процесу система взаємозалежних дій і заходів, спрямованих на всебічне підвищення кваліфікації й професійної майстерності кожного вихователя (включаючи заходи щодо керування професійною самоосвітою, самовихованням, самовдосконаленням педагогів), на розвиток і підвищення творчого потенціалу педагогічного колективу ЗДО в цілому, а в остаточному результаті на вдосконалювання навчально-виховного процесу, досягнень оптимального рівня виховання й розвитку конкретних дітей.

Методична служба виконує наступні функції:

  • забезпечення професійною інформацією;
  • організація методичної й науково-дослідної роботи ЗДО;
  • підтримка експериментальної роботи педагогів в ЗДО;
  • діагностика й аналіз навчально-виховного процесу;
  • організація індивідуального консультування й професійної підтримки педагогів;
  • допомога педагогам в підготовці до атестації;
  • організація підвищення кваліфікації;
  • допомога щодо підвищення якості освітнього процесу;
  • виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  • участь і організація семінарів, конференцій, майстер-класів;
  • виявлення, підтримка й поширення педагогічного досвіду;
  • допомога, участь у розробці й проведенні експертизи інноваційних програм, методик, навчальних планів;
  • методична допомога в проведенні відкритих заходів допомога у проведенні професійних конкурсів.




Методична робота в закладі дошкільної освіти проводиться за таким напрямком:

Вивчення досвіду педагогів закладу в різних видах та формах педагогічної діяльності, аналіз та виявлення інноваційних методів і прийомів у роботі, їх вдосконалення; узагальнення досвіду та його розповсюдження.

Основними компонентами змісту методичної роботи є:

  • отримання знань педагогами
  • вміння їх реалізувати на практиці
  • наявність результативності в педагогічній роботі
  • створення умов для безперервного вдосконалення фахової майстерності та навчально-виховного процесу з дітьми.

Мета методичної роботи:

вивчення та розвиток педагогічної компетентності кожного вихователя; стимулювання творчого потенціалу водночас із формуванням навичок самостійного аналізу власної педагогічної діяльності.

Напрямки методичної роботи:

  • підвищення соціально – психологічної культури вихователів;
  • вдосконалення педагогічної майстерності;
  • сприяння в опануванні дітьми рідної мови та національної культурної спадщини українського народу;

Принципи методичної роботи:

  • педагогічна співпраця з вихователем;
  • робота в режимі довіри, доброзичливості;
  • творча атмосфера , стимулювання творчої активності;
  • принцип допоміжно – регульованого контролю;
  • надання вихователеві права вибору;
  • системність методичних заходів;
  • щоденна допомога.

Науково-методичне зростання педагогічної майстерності вихователів забезпечують такі форми методичної роботи:

  • Cамоаналіз, самоконтроль, самокорекція;
  • Tворчі групи;
  • Cемінари - практикуми;
  • Колективні перегляди занять;
  • Консультації.

Функції методичної служби ЗДО

Інформаційна: Вивчення та накопичення інформації про стан та результати професійної діяльності педагогів; підвищення кваліфікації педагогічного персоналу; підвищення якості педагогічного процесу; узагальнення позитивного досвіду педагогів; поповнення банку педагогічної інформації про найбільш актуальні проблеми розвитку дошкільної освіти.

Навчальна: Здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з новими освітніми програмами та технологіями; ознайомлення зі стандартами дошкільної освіти України; здійснення ознайомлення педагогічного персоналу з законодавчими, нормативними документами в галузі освіти; організація та проведення семінарів, практичних занять, консультацій, відкритих заходів з використанням активних методів.

Контрольно-діагностична: Моніторинг якості педагогічного процесу; застосування методів психолого-педагогічної діагностики в процесі вивчення стану освітньо-виховного процесу; узагальнення отриманих результатів.

Корекційно-прогностична (плануюча): Здійснення планування перспективних та поточних заходів ( річний, місячний, календарний плани)

Організаційна: Організація та участь в педагогічних радах, педагогічних годинах, батьківських конференціях тощо; організація методичних об’єднань, творчих груп та міні-проектів; організація самостійної роботи педагогів з підвищення професійного рівня; організація роботи з батьками дітей та соціальними партнерами; направлення педагогів на курси підвищення кваліфікації.

Комунікативна: Усвідомлення особистої та соціальної значимості діяльності; реалізація гуманістичної парадигми в педагогічній діяльності; встановлення ділових контактів з учасниками педагогічного процесу, з соціальними партнерами.

Виховна (мотиваційно-стимулююча): Стимулювання творчої діяльності педагогів; виявлення потенціалу педагогів; стимулювання підвищення професійної кваліфікації; мотивування на використання особистісно-орієнтованої моделі виховання, на емпатію з дітьми, прояв любові та розуміння.

1


Налаштування доступності
Налаштування контрасту
Розмір шрифту
Інтервал між літерами
Міжстрочний інтервал
Зображення
Шрифт
Скинути налаштування